طرح تولید زودهنگام میدان نفتی آزادگان شمالی تهیه می شود
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، 'ناجی سعدونی' در این ارتباط توضیح داد: پروژه آزادگان شمالی طبق برنامه زمان بندی جلو می رود و انتظار داریم كه ظرف 17 تا 18 ماه آینده فاز اول این میدان با ظرفیت تولید 75 هزار بشكه در روز راه اندازی شود.

وی در باره تاخیرهای احتمالی در راه اندازی این میدان نیز گفت: در زمان حاضر تنها تاخیر این پروژه مربوط به كارخانه آن است كه با تدابیر اتخاذ شده در حال سرعت دهی به آن هستیم.

به گفته سعدونی، تاكنون 15 چاه در این میدان حفاری شده و به احتمال زیاد كار حفاری آن تا پایان امسال یا اوایل سال آینده به اتمام می رسد.

وی در باره میدان آزادگان جنوبی نیز گفت: در زمان حاضر دو دكل در محل این میدان مستقر شده است و سعی داریم ظرف 52 ماه آینده تولید 120 هزار بشكه نفت را از این میدان محقق كنیم.

سعدونی در باره آخرین وضعیت میدان یادآوران در شمال خرمشهر نیز گفت: تولید زودهنگام این میدان به میزان 20 هزار بشكه چند ماهی هست كه آغاز شده است و قصد داریم این میزان را افزایش دهیم.

به گفته وی راه اندازی فاز نخست میدان یادآوران ظرف 16 تا 17 ماه آینده انجام خواهد شد.

مدیرعامل شركت مهندسی و توسعه نفت (متن) همچنین از احتمال آغاز مذاكرات فاز دو توسعه میدان یادآوران در آینده نزدیك خبر داد و تصریح كرد: مذاكره برای توسعه فاز دوم میدان یادآوران با پیمانكار فاز نخست این میدان انجام و پیش بینی می شود ظرف یكی دو ماه آینده وضعیت آن مشخص شود.

میدان نفتی یادآوران در 70 كیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر و در منطقه مرزی ایران و عراق قرار گرفته است و از میادین مشترك با كشور عراق است.

در طرح توسعه این میدان حفر 55 حلقه چاه در تولید زودهنگام در فاز یك و مجموع 100 حلقه چاه در فاز 2 و مجموع 105 حلقه در فاز 3 ، احداث تسهیلات سطح الارضی لازم برای جمع آوری، فرآورش و انتقال نفت و گاز تولیدی، تصفیه و تزریق پساب نفتی، تأسیسات فرازآوری با گاز برای تولید از چاه های نفت سنگین و احداث خطوط لوله نفت و گاز پیش بینی شده است.

هدف از اجرای فاز اول این طرح رسیدن به سقف تولید 85 هزار بشكه نفت خام در روز و انتقال نفت سبك و سنگین و گاز تولیدی، جمع آوری اطلاعات مخزنی بیشتر با حفر 2 حلقه چاه كلیدی و 3 حلقه چاه جدید توصیفی، مطالعه فنی و اقتصادی EOR/IOR و نهایی كردن برنامه توسعه فاز دوم است.

رسیدن به سقف تولید كل 180 هزار بشكه نفت خام در روز و انتقال نفت خام سبك و سنگین و گاز تولیدی، تكمیل اطلاعات مخزن با حفر سه حلقه چاه جدید توصیفی، توسعه و نهایی نمودن مطالعه EOR/IOR نیز از اهداف فاز دوم و رسیدن به سقف تولید كل300 هزار بشكه نفت خام در روز و انتقال نفت سبك و سنگین و گاز تولیدی از اهداف فاز سوم است.

ك/1 646/320





:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: